Tuesday, November 30, 2010

Kekuatan

Ya ALLAH,
aku hambaMu yang lemah,
kau berikan aku kekuatan dan kesabaran yg luar biasa,
untuk aku tempuhi segala dugaan dan ujian yang Kau berikan kepada hambaMu ini,
sesungguhnya aku hanya hambaMu yang lemah..

Ya ALLAH,
aku hanya seorang isteri,
aku punya kelemahan,
aku juga mempunyai perasaan,
kenapa....
xlayakkah untuk aku d kasihi oleh seorang yg begelar suami,
mengapa seringkali dia menyakiti hati,
kenapa setiapkali dia harus menyakiti hati ini,
aku cuba menjadi seorang isteri yg baik di sisinya,

Ya ALLAH,
setiap kali melukai hati ini,
xpenah sekali pun kau meminta maaf,
walau sekali,
begitu berat ucapan maaf dr mulut mu,
mengapa perubahan yg ketara sekali yg dia tunjukan,
sering marah, mengeluarkan kata kata kesat,
jarang duduk d rumah,
balik awal pagi...
sering menerima pesanan ringkas nth dr siapa,
hati ini pedih dan sedih,
tetapi xpernah d ambil tahu..

Ya ALLAH,
aku benar2 memohon dariMu,
berikanlah aku kekuatan....
semoga kebahagian rumah tangga ini miliku,
hingga ke syurgaMu...

No comments:

Post a Comment