Tuesday, December 7, 2010

JIKA TAKDIR...........

Jika...
Telah tertulis dlm lul mahfuz antara kita,
kau adalah pasanganku d dunia dan akhirat,
aku terima dengan redha,

Jika..
hanya tertulisnya takdir kita hanya sementara,
aku mohon pada Mu Ya ALLAH,
kau berikan aku kekuatan utk menghadapi semua ini,

Jika...
aku tahu..aku hanya insan biasa yg punya kelemahan,
tika aku membaca semua itu,
hanya ALLAH yang tau bagaimana,
halilintar menembak hati ku,

Jika..
kasihku tidak cukup buatmu,
maafkan aku,
dr mula ikatan perkahwinan kita,
aku memberi kesemua kasih sayangku padamu,

Jika...
kau tahu betapa hancurnya hati dan perasaan ku,
kau memanggil insan lain sayang,
mengapa tidak aku yg kau panggil syg,
mengapa sekarang semua,
masalah baru timbul dari mulutmu,
aku isterimu,
tidak layakah aku mengetahui semua tentang seorang suami,
kau makin jauh..jauh dr sifat mu..

Jika....
bukan kali pertama..
kerap kali perkara ini berlaku..
mengapa..
wahai suami..
mengatakan aku mengongkong hidupmu..
kalau benar..
xmungkin semua ini berlaku..

Jika..
kasih dan chinta d hatimu..
tidak lagi wujud..
aku tidak dpt memaksamu...
telah tertulis d lul mahfuz kau hanya sementara miliku..

No comments:

Post a Comment