Wednesday, June 15, 2011

sayu....

malam....ini sepi lagi...
hanya kedengaran rintik-rintik hujan yang turun..
aku....tak tahu kemana melayangnya fikiran ini..
teringat...detik kali pertama perkenalan antara kau dan aku..
erm.....dengan alasan nak bersalam..konon..
kemudian meminta no telefon....ahhh malas nak layan..

kau mula jual minyak yang xberapa laku....
erm...layan jer la..kesian..nanti merajuk plak..
asyik bergayut je malam2...siap mintak gambar..
hahahha...lucu sangat....ingat senang2 ke nak bagi...sori beb..

baru beberapa bulan kau berkhidmat d Selangor...
kau dan aku mengambil keputusan mengikat tali pertunangan..
wahh xsangka betul power gak ayat ayat chenta...
secara kebetulan aku jugak dapat kerja kat area port klang...

6 bulan bertunang kita pun melangsungkan perkahwinan...
alhamdulilah.....semua berjalan dgn lancar...dan licin..
tahun pertama..tahun kedua..tahun ketiga..tahun keempat...
dan kita berpindah ke seberang lautan china selatan...

bukan main seronok dapat g jauh2...
kita masih lagi mengecapi bahagia...sehinggalah..masuk tahun ketujuh..
setelah pertemuan semula kawan lama..kononnya...huh...wat sakit jiwa...
kau mula berubah sedikit demi sedikit...sebagai isteri yang senantiasa bersama mu..
aku dapat rasai..perubahan yang xberapa baik....

apa kekurangan ku...sehingga kau semakin jauh..
semakin menyepi..semakin kerap kau meninggalkan aku...
bukankah selama ini kau berat hati meninggalkan aku kesorangan..
tetapi sekarang....xpayah cakap la...setiap minggu..
sehingga aku rasakan aku ni macam duk rumah bujang jer...
mana ke tidaknya...asyik sorang-sorang jer kat umah..
duk tengok kipas berpusing...bercakap ngn dinding...

kau bila setiap kali ku sms...
mcm xder perasaan jer...erm..betul ker aku sms ngn laki aku nih..
tetapi setiap kali aku lihat bila sms lain yang masuk dengan sepantas kilat...
kau mem'reply'nya...wahhhh....kau xrasa ker...betapa hancur dan luluhnya..
hati aku ni...kalau la hati ni boleh d tengok mgkn kau xsanggup nak tgk...kerana betapa remuknya..
kenapa......??
mengapa...???
betapa sakit hati ini.....tp aku sedar kau tak menyedari semua itu..
kerana kau ketika ini begitu asyik dengan kebahagian yang kau miliki dari pertemuan semula ..
dengan kawan lama yang telah menyebabkan jurang antara kita....
yeah mgkn benar...kau hanya baru mengenali aku 7 tahun....kawan lama mu itu..arghhh...

cuma ketika ini...aku hanya mampu mendoakan...
kau dari jauh...doa seorang isteri....
jika itu yang aku mampu....semoga kau akan bahagia...
semoga Allah membuka hatimu kembali untuk aku..isterimu...
isteri yang telah kau nikahi.......

No comments:

Post a Comment